Jag <3 Forsvik

Så har jag åter en gång besökt Forsviks bruk och känslan när jag reser därifrån är densamma som alla gånger tidigare, sprudlande oförställd och teknisk glädje. Känslorna svallar men inte över att åka därifrån utan för att dom är så otroligt duktiga och kreativa i Forsvik. Man tar hand om brukets byggnader, renoverar en lastbil, bygger järnväg, bygger ett industribanelok, samlar motorer, maskiner, skapar ett ångcentrum och som om det inte vore nog, bygger en hjulångare. Forsvik verkar vara en kokande häxkittel av teknisk kunskap och entreprenörskap. Tack för allt jobb ni gör Forsvikare och jag hoppas att ni ibland har tid att stanna upp, ta ett steg tillbaka och bara njuta av allt ni med egna händer har skapat.

 

För alla er andra som söker kärlek.

Forsvik är ett arbetslivsmuseum vid Göta kanal väster om Karlsborg i Västra Götaland. N 58° 34.769', E 14° 26.055'



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0